Brev:
Mad og vender sig på maven om natten
5. januar 2009
Alder:
5 mdr.
Mad og vender sig på maven om natten
Hej Helen,
Så har jeg igen et par spørgsmål til dig.
Som sagt sidst så går det rigtig fint med skemad til frokost og vi har forsøgt at følge din plan, dog er flasken igen skiftet ud med bryst. Det skete lidt automatisk, da hun i 4-5 dage op til jul nægtede at tage flasken.
Den sidste 1½ uges tid har vi også prøvet med grøtsagsmos til aften. Det er dog ikke den store succes. Gulerodsmos vil Maja gerne have lidt af, men kartoffelmos er ikke der store hit. Industrimos kan også gå, som den efterfølgende mos af sveske. Men hun spiser altså ikke ret meget.
Samtidig er hun også begyndt at ville have mad en ekstra gang om aftenen ved 21.30 - 22 tiden, udover ved sengetid, først på natten og sidst på natten. Kan dette hænge sammen med at vi er startet på mos til aften?
D. 2. jan flyttede vi så også hende til eget værelse og flyttede selv ind på gæsteværelset lige ved siden af. De nætter hun har ligget der, har vi oplevet en del mere uro om aftenen, hvor hun vågner og skal hjælpes i søvn igen. Værst er dog om natten, hvor hun vågner flere gange og her har hun vendt sig om på maven. Vi kunne opleve det når hun vågnede til måltiderne tidligere, men ikke indimellem og så kan hun naturligvis ikke selv falde i søvn igen. Kan dette hænge sammen med flytningen eller den før omtalte start på mos om aftenen?
Hvordan kan vi afhjælpe det?
Med venlig hilsen
Rikke